[ Pobierz całość w formacie PDF ]

przeczytać. W przypadku drukowanych ofert, czy to w postaci ulotek, czy reklam
prasowych, kluczowy jest nakład i grupa docelowa nośnika reklamy.
W Internecie jednak oferta ta musi być przede wszystkim widoczna, łatwa do
znalezienia. Bo jak przekonać klienta, gdy nie ma on mozliwości przeczytania
oferty? Trzeba więc ją tak napisać, by była przekonująca także dla robotów, aby
dały jej wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Dopiero wtedy, może
przekonać czytelników i uczynić z nich klientów.
28
Realny przykład
Serwis dynanet.pl powstał po to, by pomagać właścicielom stron w przebiciu się z
ofertą do jak największej grupy klientów/czytelników. Cel ten realizowany jest
poprzez umiejętne pisanie tekstów, zamieszczanych w serwisach. Jednym z
synonimów, opisujących zawartość mojego bloga jest fraza: 'interesujące teksty'.
Jak myślisz, co zobaczy internauta, gdy do wyszukiwarki Google wpisze tę frazę?
Na dzień dzisiejszy, siedem na dziesięć linków na pierwszej stronie wyników
wyszukiwania, prowadzi do mojej strony! Takie są fakty. Czy łatwo mnie znalezć
;)?
Screen z pierwszą stroną wyników wyszukiwania w Google
Jak zdobyć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania
Wybór słów kluczowych
Przede wszystkim trzeba stworzyć listę synonimów, które opisują zawartość
witryny. Im lista dłuższa, tym lepsza. Potem warto te frazy wpisać w Google, aby
przekonać się, jak wygląda konkurencja. W moim przypadku była duża :) 1,5
miliona stron! Jak przez to się przebić?!
Pisanie tekstu
Wybieramy interesujący temat, powiązany z wybraną frazą i... piszemy tekst. Co
pisać? Jeżeli jeszcze nie sprawdziłeś, dokąd prowadzą linki z wyników
wyszukiwania frazy "interesujący tekst" to zrób to teraz. Znajdziesz tam 26
pomysłów na napisanie ciekawego tekstu. Ważne jest, by tekst zawierał
wartościowe informacje. Takie, które chętnie będą czytane.
Optymalizacja tekstu
Na tym etapie redagujemy tekst tak, aby jego kluczowe elementy zawierały
wybraną przez nas frazę, lub jej synonimy.
Opis strony - Jest to tag . Dobrze sformułowany, powinien zawierać kluczowe
słowa, a jednocześnie zachęcać internautę do przeczytania.
Tytuł - Najlepiej gdy pierwsze słowa tytułu to kluczowa fraza. Ma to ogromne
znaczenie, gdy tytuł jest jednocześnie linkiem do artykułu.
Pierwszy akapit (lead) - Tutaj także muszą znalezć się kluczowe słowa, przy
czym może to być nawet dwukrotnie. Bardzo często lead pisany jest pogrubiona
czcionką, co w przypadku optymalizacji pod kątem wybranej frazy, wzmacnia jej
znaczenie.
Zródtytuły - To idealne miejsce na umieszczenie kluczowych słów. Jeżeli
bezmyślnie, na siłę wpisujesz wybraną frazę gdzie tylko się da, sprawiasz, że
tekst staje się sztuczny, mało ciekawy i nieczytelny. Umieszczenie zaś frazy, lub
przynajmniej jednego ze słów kluczowych w śródtytule (tagi H1-H6), najczęściej
nie pogarsza jakości artykułu, a nawet zwiększa jego przejrzystość.
29
Treść - Jeśli to możliwe, to postaraj się, by w każdym większym akapicie
występowały kluczowe słowa frazy lub jej synonimy. Dla robotów
wyszukiwawczych szczególne znaczenie mają słowa, które w jakiś sposób są
wyróżnione. Wyróżnienia te, to tagi: .
ALT - Szczególnym przypadkiem wyróżnienia słów kluczowych są opisy
obrazków, umieszczone w tagu. Dobrze jest, gdy jest tam przynajmniej jedno z
tych słów.
Publikacja
Jeżeli dobrze opracowałeś stronę, masz spore szanse na znalezienie sie u szczytu
wyników wyszukiwania. Jest jednak sposób na zwielokrotnienie tego efektu. W
moim przypadku było to zajęcie siedmiu miejsc na dziesięć na pierwszej stronie
wyników z Google.
Wystarczy, że umożliwisz internautom nie tylko przeczytanie swojego artykułu,
ale też bezpłatną publikację na ich stronach. Mozesz umieścić go w serwisie typu
artelis lub artykularnia. Jeżeli przyłożyłeś się do pracy i twój artykuł jest
wartościowy, to właściciele serwisów o podobnej tematyce umieszczą twój tekst
na swoich stronach, a link w stopce będzie prowadził prosto do twojej witryny.
Podsumowanie
W artykule tym pokazałem prostą metodę na zdobycie wysokiej pozycji w
rankingu wyszukiwania, co przekłada się bezpośrednio na oglądalność witryny.
Kluczowym elementem tej strategii jest napisanie wartościowego i interesującego
artykułu, zoptymalizowanego pod kątem wybranych słów kluczowych. Pomimo
swej prostoty, metoda ta nie gwarantuje jednak za każdym razem wysokich
pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane tym, że ciągle zmieniają
się słowa, frazy i tematy, poszukiwane przez internautów. Nieprzerwane
śledzenie aktualnych trendów i dostosowywanie do nich zawartości witryny
wymaga ciągłej pracy i doskonalenia, przynosi jednak rezultaty, które prowadzą
do zwielokrotnienia ruchu na stronie.
Powodzenia!
www.Chomikuj.com.pl  zainwestuj raz i zarabiaj cały czas!
Copywriting w Internecie - Czy ty też próbujesz sprzedawać przez
szybę?
Sprzedaż w Internecie opiera się na takich samych zasadach, jak handel w
zwykłym sklepie. Aby coś kupić, klient musi przekroczyć próg sklepu. Nie dokona
zakupu, patrząc tylko z zewnątrz przez szybę. Nawet najlepsza wystawa, z
powalającymi ofertami promocyjnymi na nic się nie przyda, jeśli potencjalny
30
kupujący nie wejdzie do sklepu. Podobnie jest z witryną internetową. Jeżeli nie
sprowokuje internauty do sięgnięcia w głąb serwisu, to choćby była arcydziełem
sztuki, nie przyniesie żadnego zysku.
Po publikacji serii artykułów na temat pisania tekstów na strony internetowe,
bardzo często otrzymuję propozycje stworzenia tego typu treści. Jedno z pytań,
które w takiej sytuacji regularnie się powtarza, brzmi tak:  Ile kosztowałoby
napisanie perswazyjnego tekstu na stronę główną serwisu? Lubię to pytanie, bo
najczęściej oznacza zlecenie, które przekłada się na przyrost gotówki. Wiąże się
to jednak z pewnym problemem.
Kiedy pytam, jaki cel ma realizować taki tekst, jaka jest NOR (Najbardziej
Oczekiwana Reakcja), to odpowiedz, którą uzyskuję, bardzo często mnie
rozczarowuje. Najczęściej bowiem słyszę wtedy:  Strona ma więcej sprzedawać .
I tyle. Bez określenia konkretnych działań do podjęcia dla klienta. I ja mam to
tak napisać, by więcej sprzedawała. No co, nie potrafię? [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl