[ Pobierz całość w formacie PDF ]
je prostszymi.
adaptacja .............................................................................................
akumulować ........................................................................................
desygnować .........................................................................................
ewaluować ...........................................................................................
ewidentny ...........................................................................................
finalizować ..........................................................................................
funkcjonować ......................................................................................
identyczny ...........................................................................................
implementacja ....................................................................................
klarowny .............................................................................................
kompatybilny ......................................................................................
komponent ..........................................................................................
maltretować ........................................................................................
nieopodal ............................................................................................
obiektywizm ........................................................................................
obwieścić .............................................................................................
optymalny ...........................................................................................
osiągnąć ..............................................................................................
podejmować ........................................................................................
przestroga ...........................................................................................
przydzielić ...........................................................................................
przyznawać .........................................................................................
skonstatować ......................................................................................
towarzyszyć .........................................................................................
uskuteczniać zmianę ...........................................................................
w celu ..................................................................................................
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jan Batorski
JAK OCZAROWA KLIENTA? darmowy fragment kliknij po więcej
Ï% str. 40
Jan Batorski
w pobliżu .............................................................................................
wygasać ...............................................................................................
wynagrodzenie ....................................................................................
wyszczególnić ......................................................................................
Będziesz żył ze słów. Używaj więc odpowiednich słów
albo przestaniesz jeść.
Potęga słów jest ogromna. Słowa są narzędziami posiadającymi wiel-
ką moc. Mają wyjątkowy wpływ na nasze życie wewnętrzne i ze-
wnętrzne. Musimy więc używać surowca najlepszego z możliwych:
zrozumiałego,
użytecznego,
z potężnym ładunkiem emocjonalnym.
Sprzedawanie to malowanie obrazów. Jeden obraz jest wart więcej
niż tysiące słów. Mowa to malarstwo myśli. Jeśli zle posługujesz się
słowem, oddajesz pole konkurencji. Sprzedawcy posługują się potęgą
słów, ale głównie na swoją niekorzyść, np.: Czy pan wie...? , Ro-
zumie pan, co mam na myśli? , Tego nie mogę panu powiedzieć ,
Dlaczego nie chce pan mnie zrozumieć? . Słowa to cegły, z których
buduje się porozumienie. Ludzie budują za wiele murów, a za mało
mostów. Wszelki postęp w Twoim życiu zaczyna się od postępu w wi-
zerunkach myślowych. Mówić to mało, trzeba mówić do
rzeczy (William Szekspir). Mówić trzeba prosto, ale myśleć w
sposób skomplikowany nie na odwrót (F.J. Straus). Jeśli chcesz
być liderem wśród ludzi musisz zostać mistrzem słowa. Ludzi
można gładzić słowami. Używaj języka pozytywnego. Używaj tylko
konstrukcji twierdzących. Negatywne zwroty mogą ograniczać i
rzucać złe światło na całą rozmowę. Pozytywnym językiem kreuj
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jan Batorski
JAK OCZAROWA KLIENTA? darmowy fragment kliknij po więcej
Ï% str. 41
Jan Batorski
pozytywne nastawienie. Wybitni i profesjonalni sprzedawcy to ci,
którzy mówią językiem swoich klientów, a równocześnie są
malarzami obrazów korzyści . Słuchaj więc słów rozmówcy,
wczuwaj się w jego duszę, gdyż w słowach, które ktoś wypowiada,
kryją się wyznawane wartości i odmienność tej osoby od innych.
Aby wizualny obraz korzyści skutecznie inspirował klienta do zakupu
naszego produktu, powinien być:
radosny i pełen barw,
intensywny emocjonalnie,
przedstawiony w czasie terazniejszym,
kuszÄ…cym i trafnym obrazem celu,
angażujący jak najwięcej zmysłów,
jasny i klarowny,
tak dokładny, jak to tylko możliwe,
stanowiący zródło stymulacji do działania.
Wzmacniaj wrażenia zmysłowe:
dodawaj szczegóły,
dodaj ruch,
dodaj głębię trójwymiarową,
zwiększ kontrast,
układaj metafory,
dołącz odpowiednie uczucia.
Tworząc wizję celu, posługuj się wyobraznią masz przecież stwo-
rzyć obraz. Przełóż pojęcia abstrakcyjne i słowa na język obrazów.
Ale wizualizacja to nie tylko obrazy. Tworzyć należy także dzwięki,
smaki, zapachy, dotyk, odczucia temperatury, strukturę itd. Posługuj
siÄ™ metaforami. Ludzie reagujÄ… na pozytywne uczucia. Nie ma nic
lepszego niż ciepło miłego słowa. Dołącz więc odpowiednie uczucia.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jan Batorski
JAK OCZAROWA KLIENTA? darmowy fragment kliknij po więcej
Ï% str. 42
Jan Batorski
Im w większym stopniu odwołujesz się do emocji rozmówcy poprzez
słowne obrazy oraz te, które wykorzystujesz w pomocach wizual-
nych, tym bardziej rośnie Twoja więz emocjonalna i szansa na
sfinalizowanie sprzedaży. Opisując wizję, użyj czasu terazniejszego.
Obrazy zwykle działają najsilniej, ale jeśli użyjesz wszystkich zmy-
słów, to osiągniesz jeszcze lepszy efekt. Zaangażuj jak najwięcej zmy-
słów odbiorców. W epoce telewizji i komiksów popyt na symbole jest
[ Pobierz całość w formacie PDF ]