[ Pobierz całość w formacie PDF ]

publikacji. Szczególnie skuteczne wydaj si publikacje wideo, jako
oddzia uj ce na najwa niejsze zmys y i atwe w odbiorze. Swego czasu
nagrali my pó godzinne wideo za pomoc programu rejestruj cego
obraz z ekranu komputera. Pokazywali my ró ne serwisy internetowe,
a komentarz zawiera analiz ich celów i modelu biznesowego. Na-
granie powsta o w sposób amatorski i bez przygotowania.
28
G D Z I E I J A K S T W O R Z Y M A R K E T IN G O W E G O W I R U S A ?
Materia wideo umie cili my na serwerze i rozreklamowali my na
naszej li cie adresowej zawieraj cej 5600 maili. Po pierwszej wiado-
mo ci e-mail, wys anej na list adresow , nasza firma hostingowa za-
blokowa a nam serwer! Okaza o si , e generowali my zbyt du e obci -
enie i zu ycie transferu, wywo ane popularno ci nagrania. Nast pnie
kupili my inny serwer (bez podobnych ogranicze ) i wys ali my na list
kolejn wiadomo , informuj c, e mo na znowu ogl da nagranie.
Efekty: w sumie Google Analytics zanotowa o 3267 unikatowych ods on
strony. Mo na za o y , e niektórzy obejrzeli nagranie dwa razy. Wy-
daje si równie , e ludzie polecali to nagranie znajomym  statystyki
nosi y znamiona wirusowo ci.
Sk d o tym wiemy? Oto wyja nienie.
Wspó czynniki CTR (click-trough rate, czyli procent osób, które klik-
n y w link) w wiadomo ciach e-mail wynosi y w pierwszej kampanii
od 16% do 22%, przy czym by o to od 11% do 15% unikalnych wizyt
 co oznacza, e niektóre osoby klika y dwa razy.
W drugiej kampanii CTR wynios o 12% (10,5% wizyt).
W sumie zatem na stron wesz o oko o 2000 unikalnych osób, spo ród
ca ej listy 5600 osób. A Google Analytics zanotowa o jeszcze o 75%
wi cej unikatowych ods on strony!
Nie jest to gigantyczny sukces na miar najbardziej znanych na wie-
cie kampanii, ale widoczne jest tu, e nawet ma ym kosztem mo na
wygenerowa efekt wirusowy.
Nale y te nadmieni , e kampania skierowana by a do klienta biz-
nesowego, który zazwyczaj jest bardziej wyspecjalizowany w swoich
zainteresowaniach. Promowany materia wideo zawiera specjalistyczn
wiedz o internecie, móg zatem zainteresowa w skie grono odbior-
ców. W obliczu tego faktu mo na kampani uzna za ma y, ale sa-
tysfakcjonuj cy sukces.
29 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl